Wednesday, July 7, 2010

Hari Ke-3

Salam semua yang sudi membaca.

Hari ini, hari ke-3 aku berada dirumah, dalam erti kata lain => aku masih bercuti. Oh ya, sebelum aku terlupa aku bercuti dari kerja-kerja ofis sehingga Jumaat ini. Yang bermakna, my assistant will have to do extra work. So sorry dear. Tak ada niat mahu membebankan kamu dengan kerja-kerja lebihan, but i need this break. I need this vacation.

Ok, sebut tentang cuti. Apa definasi cuti pada anda semua? Cuti dari bekerja? Cuti dari keluarga? Cuti dari buku-buku? Dan sekiranya sekadar bercuti dan tidak berkunjung ke mana-mana, adakah ianya masih digelar 'bercuti'? Atau dalam erti kata lain: vacation. Vacation, bercuti sambil berjalan (kot?). Holiday? Samakah? 

Arghh... Aku dah mula blur tentang isu bercuti ni. Umi ku kata aku patut pergi bercuti kemana-mana, berjalan makan angin. Ishh... Kalau tak pergi ke mana-mana tak boleh ke? Salah ke kalau aku bercuti depan lappy aku sambil melayari sesawang ini? Kwang kwang kwang... Aku dah mula berkerut dahi memikirkan cuti aku ini. Terasa lama pula nak sampaikan ke hari Isnin nanti untuk mula sibuk bekerja.


P/S: Nak pergi Pantai Penyabong kat Endau esok. Dah lama tak lepak-lepak tepi pantai. Cuaca agaknya ok tak ye?



Seronok duduk mengadap laut di jeti kayu ni.
Kali terakhir aku pergi dulu dah nampak kayunya reput sikit.
Tak tahulah masih ada lagi atau tidak jeti ni.
Sayangnya kalau dah tak ada.
(Sumber:Google Image)

5 comments:

  1. nak ikut g pantai! hehe.. dni suka sangat picnic tau

    ReplyDelete
  2. hmm...
    jomlah...cuti2 M'sia.

    tpi kat pantai Penyabung ni xleh picnic,
    pasirnya basah.
    naik ke atas sikit dah jumpa chalet semua.
    klau nak camping, mmg best.

    ReplyDelete
  3. Nak tmbh sahabat ,komen dll? Jom follow blog sy nanti sy follow blik :) salam ukhwah

    ReplyDelete
  4. crayon,

    kenape...?
    tak percaye ke?

    huhuhu... :P

    ReplyDelete