Sunday, July 25, 2010

Bolehkah? I Don't Think So...



Bolehkah seseorang itu berubah?
Berubah dari kebiasaannya sejak kecil?
Sejak kecil diri terdidik sedemikian rupa,
dikelilingi oleh insan yang banyak memberi sumbangan dalam sahsiah diri?
Dalam menjadi seorang yang penuh dengan panas hati?

Ku tak yakin dirimu mampu berubah,
biar atas dasar nama apa sekalipun.
Walau bersumpah setia,
kewarasanku tetap mengatakan dirimu itu akan mengulanginya.
Walau beribu kali telah aku maafkan,
di suatu saat pasti kamu akan mengulanginya.
Dan pabila waktu itu tiba lagi,
aku yakin aku tidak akan menoleh lagi untuk melihatmu.

Sebaiknya,
usah singgah lagi disini.
Tak perlu berhenti bertanya khabar.
Kerana aku tak ingin mendengarkan segala ampun maaf serta bersumpah setia.
Hati tertutup untuk itu semua.
Maaf.



Harus diingat,
kekerasan hatiku ini hasil dari tunjuk ajarmu sebelum ini.
Aku berterima kasih untuk itu.


P/S: I'm so annoyed at the moments. Sorry this entry a bit of emotional. SIGH.

3 comments:

  1. ni mst ngan si dia ni...xpe la sarah...sarah ikot apa yg btol....apa yg terbaik sarah lakukan...
    الله معك

    ReplyDelete
  2. hapiz: alhamdulillah bagi yg benar2 mampu berubah...tpi bagi yg kerap mengulangi...?

    pakcik: insyallah...thanks ya...:)

    ReplyDelete