Wednesday, December 14, 2011

PERJUANGAN



Ianya menyesakkan minda, adakala
ia membuat kita berfikir, setiap butir satunya

Tiada yang benar
tiada yang salah

Ianya satu permainan
perlu ada kemahiran untuk 'menang'

Kau tidak boleh bersuara
kau tidak boleh berfikir

Tiada yang mendengar
tiada yang peduli

Hidup perlu diteruskan
jauhkan diri dari ketakutan
hidup penuh ranjau onak duri
kerana hidup ini satu perjuangan.


Monday, December 12, 2011

Video: LOVE MADE IN HEAVEN


Love Made In Heaven.

One very sad song from a wife to her husband, but too bad he's too busy with 'the other'.

LOVE

love knows no borders..
goes where it pleases..
bends all rules..
has its own plans
conforms to no-one
gives no warning..
will hit one hard..

..and the other just as hard
love...is just magical...

Saturday, December 10, 2011

MAAF: SUDAH TIADA ERTI.

Setiap kali kau ucapkan maaf,
setiap kali itu aku memaafkan.
Namun, adakah ungkapan maafmu itu,
benar-benar tulus ikhlas atau
sekadar mahu menutupi salah tingkahmu
yang kerap kau lakukan

Dan setiap kali ungkapan maaf yang kau ucapkan,
setiap kali itulah aku letih mendengarkannya.
Seolah tiada kesudahan kerana perkara yang sama kerap berulang.

Sayang,
jika kau masih tidak mampu menahan dirimu dari melakukan kesilapan itu,
ku mohon pertimbangkan kehadiran aku dalam hidupmu.
Apakah tiada nilai diriku pada pandanganmu,
sehingga sewenangnya kau melakukan kesilapan yang sama berulang kali?

Untuk kesekian kalinya aku,
aku mohon agar kau memikirkan sedalamnya.
Apakah makna diriku padamu.
Kerana aku tidak mahu ianya berakhir begitu sahaja.

Sekali lagi sayang,
aku teramat letih.


Sunday, December 4, 2011

ALHAMDULILLAH :)

Alhamdulillah...

Salam sayang pada yang masih sudi singgah ke blog ini meskipun telah lama Sarah menghilangkan diri.

Melihatkan kebanyakan posting di wall teman-teman di laman FB bagaimana mereka diuji dengan pelbagai dugaan, terdetik rasa syukur akan nikmat kebahagia yang dikecapi waktu ini. Entah mengapa, setiap kali bila merasakan diri seolah insan paling malang pabila ditimpa dugaan yang benar-benar mencabar kesabaran dan keimanan, sepertinya diri sudah mulai merasa mahu sahaja mengambil langkah mudah: BIARKAN SAHAJA BERLALU KERANA DIRI SUDAH TERLALU LETIH.

Apakah itu langkah yang benar jika diri melakukan demikian? Adakala diri merasakan teramat ‘fragile’ dalam cuba untuk menahan tiang yang menjadi penyokong dalam sebuah bangunan. Namun, itulah kehidupan. Jika kita bermula dengan berada di puncak, pasti ada masanya kita akan turun ke bahagian bawah roda. Dan sesungguhnya setiap dugaanNya itu pasti ada hikmah & rahmatnya. Insyallah. Terpulang pada diri sendiri sama ada mahu terus bersedih dan bermuram durja mengenangkan masalah diri atau banyakkan bertawakkal kepadaNya.

Insyallah.


Saturday, April 2, 2011

Sedih

Salam sayang semua.

Lama Sarah tak update kan? 
Sarah ketiadaan sumber inspirasi untuk membebel semenjak akhir-akhir ini. 
Sarah bersedih sebenarnya. 
Teman Sarah yang amat Sarah sayang telah tiada lagi kini.


Inilah dia, Manja Sarah yang selalu setia menanti kepulangan Sarah dari kerja di rumah. 
Sekarang, dia dah tiada. Yang tinggal hanya kenangan dengannya sahaja.
Andai dapat Sarah putar kembali masa,
ingin sahaja rasanya Sarah kembali ke masa lalu,
memeluk Manja selalu.

Iya, Sarah tahu. Dah tiba masanya.
Umurnya tak panjang.
Begitu banyak kata-kata positif cuba Sarah tanam dalam kotak fikiran Sarah ini.
Namun tidak dapat menepis rasa sedih ini.

Adakah Sarah tidak dapat menerima kehilangannya?



Friday, February 11, 2011

Kad Jemputan Yang Kreatif

Dah baca tajuk entri cik Sarah senget kali ini? Wahhh... Cik Sarah senget dah nak edar kad jemputan ke nieh? Isshhh... Belum ler, mata Sarah masih lagi juling melihat begitu banyaknya kad-kad yang unik lagi cantik menawan kalbu serta beraneka warna dan bau segala. Jadi, dipendekkan cerita, cik Sarah senget ni belum buat apa-apa pun lagi, heheheh... Sibuk la, ini pun buat entri 'rempit' aje, dah tak sempat nak edit mana-mana bahagian blog Sarah yang patut ni...



Ok, kembali kepada tajuk tadi, ada satu jemputan ni memang unik. Membuatkan Sarah tertanya-tanya kalau Sarah dapat buat kad jemputan macam ni, ok tak yer? Paling unik dan comel dan aahhhh... ROMANTIK. huhuhu...



Sila lihat dibawah ini,


|

|

|

|

|

V

 

Note the bride and the groom names inside the heart


Look where did they write the timing


Ingredients & Recipe, So Cuteeee....



Comel kan? Alamak, cik Sarah senget kita dah senget 180` ke nie? Huhuhu...
Kenapa Sarah katakan ROMANTIK? Sebab coklat. Pada pendapat Sarah lah, coklat melambangkan rasa kasih sayang yang tiada berbelah bagi. Dan Sarah memang gemarkan coklat, terutama jenama Cadbury. Ooooo... memang sangat romantik idea kad jemputan ni kan.  

 



Thursday, February 10, 2011

Pembedahan Plastik

Salam selamat malam buat pembaca yang sudi membaca,

Entri kali ni Sarah nak kongsi satu email 'mengong' ala-ala sengal yang Sarah dapat dari teman Sarah. Bila difikirkan semula, kenapa manusia sekarang ni suka buat perkara yang tidak mendatangkan faedah keatas diri mereka ye? Adakah mereka mahu merasakan apa itu sengsara? Kemudian barulah nak menangis menyesal pula...

Sila baca dibawah ini:

" Biasanya orang membuat pembedahan muka supaya makin cantik, tetapi sebaliknya seorang pemuda Brazil cuba melawan fitrah alam. Ternyata dia tidak bersyukur dengan wajah yang sempurna dicipta Allah dengan menukar mukanya kepada muka anjing atau manusia berkepala anjing dengan membuat pembedahan.
Pemuda ini membuat pembedahan dengan bangkai kepala anjing yang di’lekatkan ke mukanya. Tetapi ramai yang berpendapat bangkai anjing tadi akan membusuk kerana darah anjing tidak boleh sebati dengan darah manusia.. Dunia semakin gila. "









Nampak tak apa yang Sarah cuba sampaikan? Semakin lama semakin kurang berfikiran panjang manusia kini. Ada pulak buat pembedahan plastik semata-mata nak tukar muka tu kepada muka anjing? Waras ke tidak orang ni ye? Sarah tak faham kenapa dalam banyak-banyak binatang, muka anjing??? Kenapa? Boleh sesiapa tolong jawabkan tak?




Wednesday, February 9, 2011

Hangatnya Kasih Sayang Mereka

Salam sayang semua,

Sekejap tenggelam, sekejap timbul cik Sarah senget kita kan. Hehehe, maaflah. Sarah teramat sibuk dan sebahagian masa Sarah banyak habis di pejabat. Sehinggakan masa untuk diri sendiri pun mulai berkurang, dan seperti selalunya apabila Sarah dah mulai sibuk, masa yang berlalu tu pun Sarah dah tak nampak. Bila Sarah jenguk keluar tingkap sahaja matahari dah tiada. Haiss...

Sumber: En Google

Oklah, Sarah tak mahu melalut yang bukan-bukan. Kali ini Sarah nak buat entri tentang KASIH SAYANG. Hmm, mesti ramai yang berkata-kata dalam hati,

"Eleh dia ni. Macam takde topik lain nak buat."

Hmm... Topik lain ada, cuma topik ni sedang berlegar-legar dalam kepala Sarah asyik meminta tolong agar dicurahkan di ruangan sekangkang kera yang tak seberapa ni. Jadi, Sarah rasa baik keluarkannya dulu sebelum topik lain. Apa yang menyebabkan Sarah terasa ingin membebel tentang topik ini ye? Ada kisahnya sebenarnya.

Pada hari Sabtu yang lepas, Sarah sedang menanti En Camry datang menjemput Sarah di pejabat. Ya, cik Sarah senget bekerja pada minggu di mana kebanyakkan pejabat bercuti sebab menyambut Tahun Baru Cina. Memandangkan Sarah tidak menyambutnya maka ada baiknya Sarah melihat kerja-kerja Sarah di pejabat dari duduk di rumah sahaja. Wahh, rajin betul cik Sarah senget kan? Memang rajin, kalau boleh bawa balik rumah untuk diselesaikan pun, Sarah akan bawa balik rumah selesaikan. Begitu buruk perangai cik Sarah senget ni bila dah kemaruk bekerja. Huhuhu...

Oklah, berbalik kepada penantian cik Sarah tempoh hari, Sarah menunggu di perhentian bas di depan pejabat. Dalam pada sedang Sarah menunggu tu, tiba seorang akak ni(umur dalam lingkungan 40+ ke 50+, jadi Sarah bahasakan AKAK ajelah ye, nak sebut makcik macam tua sangat kann...), dengan motor. Apa yang istimewanya? Tak ada istimewanya, cuma dia ada bawa extra topi keledar bersamanya. JAdi secara automatiknya Sarah memerhati sekeliling tiada insan lain selain Sarah dengan dia. Jadi, Sarah terfikir mesti dia tunggu anak dia turun bas nanti agaknya.

Selang tak lama selepas itu, berhenti sebuah bas di perhentian bas tempat Sarah menunggu dengan akak ni tadi. Sarah perhatikan mata dia serta merta seperti mencari seseorang dari celahan orang ramai dari dalam bas tersebut. Ketika itu Sarah perhatikan ada seorang lelaki OKU turun dari bas sambil tersenyum ke arah akak tu tadi. Dan akak tu terus menghulurkan tangannya kepada lelaki itu, dan dicium tangan lelaki itu. Selain itu terpamer di wajah masing-masing senyuman paling manis, paling ceria yang pernah Sarah lihat. Alangkah bahagianya mereka. Kemudian Sarah dapat lihat bagaimana akak tu membersihkan comot-comot di wajah dan pakaian lelaki itu. Meskipun dia sedar orang keliling melihat(that means me, ok. There's no one around except for me, huhuhu). Jadi akak tu bukan tunggu anak dia, tetapi suami dia. Kenapa Sarah kata suami? Sebab kehangatan kemesraan yang Sarah dapat lihat dari reaksi mereka itu buat Sarah terpegun seketika. Dan Sarah merasa seronok melihat kemesraan sebegitu kerana walaupun pasangannya ada kekurangan secara lahiriah, namun akak tu memperlihatkan bagaimana perasaannya di waktu itu. Dan lelaki OKU itu pula, dia Sarah lihat seperti segan sedikit namun Sarah perhatikan wajahnya amat ceria sekali ketika berbual dengan isterinya itu.

Ketika mereka mula bergerak meninggalkan perhentian bas, lelaki OKU itu sempat mengukirkan senyuman pada Sarah. Sarah tersenyum melihat gelagat dia suami isteri, riuh seketika. Terutama ketika isterinya memberinya sebuah beg baru sebagai hadiah,

Suami: Eh, beg siapa ni?
Isteri: Saya belikan beg baru. Beg tu kan dah lama, dah lusuh. Kesian saya tengok abang.
Suami: ( Tersenyum, tersipu ) Terima kasih sayang.


Bagaimanakah kasih sayang kita insan yang sempurna anggota badan ini? Sempurna akal fikiran? Sempurna harta benda? Adakah mampu kita memupuk rasa kasih dan sayang kita sehingga sehangat itu? Rasa kasih yang hangat hinggakan orang yang melihat terasa akan kehangatannya. Sarah pernah terlihat di suatu masa yang lalu bagaimana masamnya muka sepasang pasangan lelaki dan wanita (tak pasti suami isteri atau pasangan tunangan atau pasangan kekasih kerana waktu pagi, rush hour waktu nak pergi kerja, jadi seimbas lalu nampak muka yang mencuka masam). Begitukah rupanya kita jika kita bersama dengan orang yang kita dakwa kita amat menyayanginya? Iya memang betul, tidak setiap masa perhubungan itu berjalan lancar, pasti ada pasang surutnya. Akan tetapi, seawal pagi untuk ke tempat kerja muka sudah mula mencuka, jadi bagaimana perasaan di dalam hati masing-masing? Alangkah ruginya Sarah rasa bila perlu memulakan pagi dengan wajah yang sedemikian.



P/S: Cik Sarah senget cemburu ke tengok akak tu? HUH??? Iye, memang Sarah cemburu sangat, huhuhu... :P



Tuesday, January 18, 2011

Selamat Malam Cik Sarah Senget

Salam sayang semua,

Dah malam nie, eh... Cik Sarah senget post lagi 1 entri ke nieh? Biar betul? Huhuhu, jangan tak caya pulak ye. Sarah tengah bosan tahap adik beradik gaban dah nie. Sebab? Hehehe... Satu hari suntuk Sarah tak dapat nak contact my Mr Camry. Haisss... sibuk sesangat mr Camry hari nieh.

Ok lah, Sarah taknak merepek yang bukan-bukan pulak. Apa kata layan video mengong yang Sarah dapat dari seorang teman. Gila... Huhuhu

video

P/S: Moral of the video? Bila berjalan tu janganlah perasan yang paling hensem yer... Tak kiralah anda tu bos ke anak bos ke, executive ke...Sia-sia kena himpit dengan pintu lif. Haru, haru... :D



Monday, January 17, 2011

Salah Nombor? Atau Buat-buat Salah No...???

Tepat jam 7.18pm telefon Sarah berbunyi. Nak tahu lagu apa yg cik Sarah senget gunakan untuk ringtone telefon Sarah? Haaa... Jeng jeng jeng... Sila klik pada video youtube dibawah...




Cik Sarah senget bukan nak cerita tentang ringtone Sarah pun, saje je nak intro entri ni lain sikit sebab dah lama tak berkarangan, jadi 'enjin' Sarah ni macam dah slow sikit, huhuhu. Cik Sarah dengn kompidennye buat lah entri senget dua kali ganda, heheh... Boleh?

Berbalik kepada kisah telefon Sarah tadi, begini perbualan singkat yang terjadi antara Sarah dan si pemanggil ni tadi.

(Melihat no yang terpapar tidak dikenali. Biasanya Sarah tak jawab, tapi entah kenapa Sarah boleh jawab pulak waktu itu...haisss...)

Pemanggil: Hello, assalamualaikum. (Wah, penuh sopan santun dia bagi salam. Macam tau aje yang jawab tu seorang perempuan... o_O)

Sarah: Waalaikummussalam. (Sarah biasanya akan jawab salam sahaja kerana biasanya Sarah tak suka nak tanya banyak-banyak. Biar orang yang panggil yang cakap banyak, hahaha...**KEJAM? Tidak sama sekali...;P)

Pemanggil: Boleh saya bercakap dengan Mak Andak yada-yada-yada bla-bla-bla...??? (sorry ye, Sarah tak ingat nama orang yang disebut. Sarah cuma dapat tangkap 2 nama pertama tu saje, sebab dia sebut cepat dan Sarah tak faham, serius!)

Sarah: NAK CARI SIAPA? (Haa... dah cap-lock kan, huruf besar semua. Meaning? Sarah dah tekan kuat sikit suara sebab nama orang yang dicari tak dikenali, lepas tu suara si pemanggil tu macam Sarah kenal yang teramat sangat.)

Pemanggil: Saya nak bercakap dengan Mak Andak yada-yada-yada bla-bla-bla. Dia ada tak? (wahh, dah lah Sarah tanya untuk dia faham bahawa orang yang dia cari tu bukan guna no Sarah ni, still dia nak cari jugak nama tu lagi.)

Sarah: Maaflah, awak salah no ni. Tak ada orang nama tu kat no ni.

Pemanggil: Oh, ye ke? Awak siapa? (Aik? Dah kata salah no tak reti-reti nak letak phone kan? Bila orang yang konon-konon 'tersalah no' ni tanya ayat ni yang buat Sarah dah tak senget lagi ni...Grrrr... O_O)

Sarah: Eh, awak nak cari siapa sebenarnya? Kenapa pulak nak tanya saya siapa? Dah tentu no yang awak call ni no saya. Orang yang awak cari tu takdelah kat sini. Maaf saya ulangi, AWAK SALAH NO NI YE... (Haa... Sarah dah tak senget kan...? huhuhu)

Pemanggil: Oh, maaflah. Ni bukan kat hospital ke? Ni kat mana ni? (Haihh...dia pusing pegi hospital pulak. Konon emergency lah pulak kan? Siap tanya kat mana pulak.)

Sarah: Saya ni sekarang dalam negeri Johor. Ada apa-apa lagi soalan bernas awak nak tanya???

Pemanggil: Err... Saya pun dalam Johor jugak. Marah ke? Sorry lah ek. Saya salah no agaknya.

Dan panggilan tersebut tamat di situ sahaja. Haa... Satu yang buat Sarah masih tak boleh lupa panggilan tersebut adalah kerana suara pemanggil tersebut. Sarah amat kenal dengan intonasi suara pemanggil itu. Seseorang yang pernah Sarah kenali sikap dan perangainya suatu masa lalu. Bagaimana orang itu gemar mengenakan Sarah tak kira masa, sampaikan Cik Sarah senget pernah menangis sebab terlalu marahkan dia. Hahaha... Sampai menangis kan menahan marah, buruk perangai Sarah yang senget nieh.

Itu cerita lama. Cerita zaman 'mude remaje', ahahaha. Bila dikenang balik, tersenyum sendiri sahaja. Walaubagaimanapun, Sarah tetap nak kupas isu yang tak berapa nak serius nieh sebenarnya. Bila dah salah no tu, bila dah dengar suara tu macam lain sahaja, di hujung talian tu kedengaran suara yang tidak dikenali, silalah tak perlu buang duit bil telefon atau duit prabayar tu konon-konon nak explain nak cari orang di no tersebut. Dan tak perlulah nak bertanya itu dan ini, nak jadi wartawan ke nak jadi polis sukarela ke, tak perlu semua tu... Sememangnya orang yang anda cari tu memang tak akan ada tak kira seberapa banyak soalan yang anda tanya, understand? Hishh... 

P/S: Moral of the story? Zaman sekarang ni dah terlalu banyak no telefon. Jadi tak hairanlah jika kerap berlaku salah dail atau salah no ni. Cuma bahagian tak faham bila sudah diterangkan salah no tu yang rasa macam nak jadi Miss Incredible-Hulk, boleh tak? Huhuhu... Bahaya kalau betul2 bertukar jadi kaler hijau. :P