Saturday, December 10, 2011

MAAF: SUDAH TIADA ERTI.

Setiap kali kau ucapkan maaf,
setiap kali itu aku memaafkan.
Namun, adakah ungkapan maafmu itu,
benar-benar tulus ikhlas atau
sekadar mahu menutupi salah tingkahmu
yang kerap kau lakukan

Dan setiap kali ungkapan maaf yang kau ucapkan,
setiap kali itulah aku letih mendengarkannya.
Seolah tiada kesudahan kerana perkara yang sama kerap berulang.

Sayang,
jika kau masih tidak mampu menahan dirimu dari melakukan kesilapan itu,
ku mohon pertimbangkan kehadiran aku dalam hidupmu.
Apakah tiada nilai diriku pada pandanganmu,
sehingga sewenangnya kau melakukan kesilapan yang sama berulang kali?

Untuk kesekian kalinya aku,
aku mohon agar kau memikirkan sedalamnya.
Apakah makna diriku padamu.
Kerana aku tidak mahu ianya berakhir begitu sahaja.

Sekali lagi sayang,
aku teramat letih.