Friday, June 25, 2010

KebesaranNya...

Kau tempatku mengadu hati
Memberi segala hidup
Dunia dan seisinya milik-Mu
mencintai-Mu sejati

Ku manusia yang penuh dosa
Berharap ampunan-Mu
Melihat dilangit kesempurnaan hati-Mu
Kau cinta pertama dalam hidup

Allahu Akbar Maha Besar
Memujamu begitu indah
Selalu kau berikan semua
Kebesaran-Mu Tuhan


Betapa indah bait-bait lirik lagu ini. Sebentar tadi, apabila aku sampai rumah sahaja kebetulan satu sinetron Indonesia ni baru nak mula. Dengar lagu tema sinetron ni buat aku tertanya-tanya lagu siapakah gerangannya. Bila aku tunggu sekejap, biasanya bahagian permulaan sinetron akan disenaraikan tajuk lagu dan penyanyinya sekali. Dan aku dapat, wah-laaa... ST12 (kumpulan dari Indon lagi), tajuknya Kebesaranmu...

Oh ya, satu lagi lagu nyanyian dari sebuah lagi band dari Indonesia, lagu tema untuk cerita JANJI KEKASIH yang baru sahaja dimainkan di TV3 setiap malam Sabtu. Tajuk lagu PADAMU KU BERSUJUD dari AFGAN...


Ku menatap dalam kelam
Tiada yang bisa ku lihat
Selain hanya nama-Mu ya Allah
Esok ataukah nanti
Ampuni semua salahku
Lindungi aku dari segala fitnah
Kau tempatku meminta
Kau beriku bahagia
Jadikan aku selamanya
Hamba-Mu yang slalu bertakwa
Ampuniku ya Allah
Yang sering melupakan-Mu
Saat Kau limpahkan kurnia-Mu
Dalam sunyi aku bersujud 


Wah, bukan main suka cik Sarah kita pada band-band atau kumpulan muzik Indonesia, apa dah tak ada band atau kumpulan muzik tempatan dah ke nak diminati?. Hishhh... Janganlah dihakimi aku pula, aku suka lagu-lagu berunsur keagamaan begini. Setiap kali mendengar membuatkan aku terasa amat kecil sekali di alam ciptaan yang maha agung. Adakah kumpulan pemuzik dari tempat kita banyak mengeluarkan lagu-lagu sebegini? Penuh syahdu, penuh rasa keinsafan setiap kali mendengar alunan merdu susunan lagu dan puisinya.

Baiklah, inilah pendapat aku buat entri kali ini. Dan aku minta diri dulu, kesakitan ini kembali lagi. Insyallah jika panjang umur kita bertemu di catatan seterusnya.



P:S: Maaf, aku tak berkesempatan untuk meng'copy-paste'kan link lagu-lagu tersebut. Jika kalian yang mengikuti tulisan aku ini ingin mendengar lagu tersebut, silalah cari di youtube, mesti ada punya.



No comments:

Post a Comment