Tuesday, June 15, 2010

Dari Kaca Mata Aku...

Salam sayang semua.

Dah lama tak update blog. Sibuk sikit akhir-akhir ni, perlu bertugas di Kluang jadi masa tak dapat aku peruntukan untuk menulis. Maaf. Oh ya, sebelum itu, malam tadi (waktu itu jam di dinding menunjukkan masa 2a.m, boleh dikira malamkah itu? Atau sudah pagi?) aku menonton filem The A-Team yang mana telah lama aku muat turun dari web.

Memandangkan hari ini aku bertugas di JB (yang mana aku tidak perlu bergegas keluar seawal pagi, dapat keluar ke pejabat mengikut masa tempatan, heheheh), maka aku ambil keputusan drastik menontonnya malam tadi. Drastik? Memang drastik sebab mata aku ini bila sudah melepasi waktu tidurnya iaitu 2 a.m, maka dengan automatiknya mata aku tidak akan dapat dilelapkan selepas itu. Panjangnya menonton filem ini lebih dari 1 jam, jadi faham-faham sahajalah jam berapa aku selesai menonton.



Ok, apa yang seronok sangat The A-Team 2010 ni? Pertama, 4 watak utama Kolonel Hannibal, Face, Bosco dan watak 'gila' paling best, Murdoc. Oh ya, tidak dilupa tema lagu asal siri The A-Team yang asal. Memang seronok menonton. Eh! Cik Sarah kita suka filem aksi lasak ke? Tak adalah aksi lasak atau ganas gila-gila atau serius mati, aku suka filem yang serius + komedi sikit yang mana ianya tidak menjemukan untuk ditonton. Jadi apabila senario mula menjadi agak-agak tertekan, kita masih mampu tersenyum atau tergelak sedikit.

Gelak tu, gelak jugak. Selesai menonton, aku cuba pejamkan mata tetapi ternyata 'akibat' dari melepasi waktu tidur ini amat menyeksakan apabila mata aku seolah-olah kejang tak dapat ditutup. Haaa... itu la, siapa suruh tengok 'movie' tengah-tengah malam kan? Kan, jawab sendiri. hahahah

Aku toleh kiri, toleh kanan. Mata ni degil tak mahu pejam. Penghawa dingin pun aku dah hidupkan, tetap tak mahu pejam. Minum susu panas? Sudah. Aku dah minum, pun mata aku tak mahu pejam. Akhir sekali, aku padamkan penghawa dingin, padamkan kipas. Senyap sunyi keadaan bilik aku. Yang kedengaran hanya bunyi jam dinding aku. Aku tak pasti jam berapa akhirnya mata aku terlelap, akan tetapi yang nyata pagi ini memang terasa amat berat sekali mata aku nak buka. Padan muka aku, tak ada kerja cari kerja malam-malam. Hehehee...

Eyebag? Jangan cakaplah, memang ada. Mata aku dah lebam macam kena tumbuk, huhuhu...



No comments:

Post a Comment