Monday, May 6, 2013

FIRST DAY AFTER PRU13

Salam hari pertama setelah PRU13. Jadi, siapakah yang cik Sarah pangkah semalam? Hurmm... Tidak kira siapapun, undi Sarah itu, Sarah harap orang hormat pilihan peribadi Sarah, dalam erti kata lain undi Sarah adalah rahsia meskipun segalanya usai sudah semalam dan keputusan sudahpun diperolehi. Namun, sila lihat gambar yang Sarah muat naik dibawah ini, gambar bendera parti masih berdiri gagah sebelah menyebelah. Sarah lebih suka jika yang bendera hijau itu bergabung dengan bendera berwarna merah berserta keris itu, kerana ia dapat menggambarkan bagaimana perpaduan bangsa Melayu beragama Islam, 'instead of' sekarang bagaimana bangsa Melayu lebih 'gemar' berpecah-belah meskipun mereka seagama.
Sayang seribu kali sayang, meskipun kali ini kemenangan banyak berpihak kepada roket, namun masih ramai yang masih belum dapat mencapai kata sepakat untuk bersatu atas nama Islam. Dan khabarnya, akan ada perhimpunan 'clean V. 4.0', benarkah? Mana cik Sarah tahu ni? Hmm...!! Ada teman Sarah beritahu pagi tadi, katanya dia dijemput untuk menyertai. Kata teman Sarah itu,

"Gila apa? Aku langsung tak suka perhimpunan bersih versi ke berapa sekalipun, yang diorang invite aku untuk join dah kenapa?"

Tak pasal-pasal, Sarah pula yang terheret sama mendengar omelannya itu, isk isk isk

#bersabarlah cik Sarah senget yer, almaklumlah dah lama sangat berehat tak gitu..huhuhu

No comments:

Post a Comment