Thursday, May 2, 2013

DISCHARGED.

Salam sayang buat pembaca yang masih sudi singgah membaca bebelan Sarah meskipun Sarah kurang menulis kini. Maaf kerana Sarah telah dikuarantin oleh mama dan dengan itu segala gajet berkaitan telah dirampas. Kata mama,

"Mama tahu along rehat, tidur cukup. Mama tak mahu tengok along tekan atau picit komputer atau telefon pintar along tu semua."

Wah, dapat special treatment dari mama tersayang cik Sarah senget kita ye..? Special? Iya, memang special sampaikan Sarah perlu dijauhkan dari teknologi kerana mama tahu Sarah akan tegar mengadap gajet meskipun kesihatan tidak mengizinkan. Huhuhu, buruk perangai? Maaflah, sudah kebiasaan jika tidak dapat tidur, terutama kalau Sarah sedang tidak sihat memang sampai hampir subuh Sarah masih mampu untuk berada atas talian, hehehe

Macamana boleh tidak sihat ni cik Sarah oii... Hehe, gara-gara terjangkit demam dari anak buah Sarah yang demam selsema tempoh hari lah ni. Apabila terjangkit sahaja, memang parah. Sarah kena tahan wad untuk masuk air, sebab badan kekurangan air yang amat sangat. Dan apabila tangan sudah dicucuk jarum segala, mama pun segera menyorokkan semua telefon bimbit yang ada dalam simpanan Sarah. Katanya tak perlu sibuk-sibukkan internet. Ofis pun dah tahu Sarah masuk wad. Jawabnya? Akur akan situasi di waktu itu kerana badan terlalu lemah.

Selama mana Sarah tidur, Sarah sendiri tidak pasti. Tapi yang pasti setiap kali Sarah terjaga, selesai makan dan makan ubat pasti Sarah akan kembali 'pengsan'. Terasa masa berjalan amat lambat kerana Sarah merasakan betapa lambatnya proses badan ini untuk sembuh.

Kalaulah badan ini sekuat Superman, kan best... Tak 'lut' dek senjata apa pun, kecuali 'kryptonite'. Hehehe (Tiba-tiba nak jadi watak superhero pulak ye cik Sarah? Confirm baru lepas makan ubat ni, sebab itu imaginasi bukan main lagi nak jadi superman, he he he..)

#rindu nak masuk ofis, dah masuk minggu ke-2 MC ni. Kepala ini semakin 'weng' memikirkan banyak kerja bakal menanti apabila Sarah kembali ke pejabat minggu hadapan.

##strawberry oh strawberry...thanks to my babe, Sha for the strawberry  :)

No comments:

Post a Comment