Friday, June 28, 2013

MENGAPAKAH?

Salam sayang semua. Cuaca kini teramat panas diluar meskipun hujan kerap turun membasahi bumi sejak dua tiga hari yang lepas. Sarah harap tiada yang terlalu mengikut rasa 'panas' didalam hati biar apa pun insiden yang berlaku kerana itu merupakan dugaan dan sesungguhnya kita kini semakin menghampiri Ramadhan. Semoga bertambah iman kita apabila semakin bertambah umur, insya-Allah.


Baiklah, nampak tak gambar yang Sarah sertakan di atas ini? Iya, Sarah percaya ramai yang dapat mengagak siapakah gerangan meskipun gambar mukanya dikaburkan oleh pihak akhbar. Alangkah sayangnya hidup bergelumang dengan perkara sedemikian. Sebagaimana yang Sarah tahu (melalui media), khabarnya ibunya sedang melawan penyakit kanser akan tetapi dirinya terlibat dengan perkara ini sehingga ditahan kerana memiliki dadah buat KALI KEDUA! Mungkin kali pertama dia masih boleh menafikan dengan mengatakan dadah itu bukan miliknya walaupun ternyata ditangkap di dalam rumah sendiri, tetapi kali kedua? Masih mahu menafikan? Sarah tidak pasti apakah masalahnya sehingga di tangkap kali kedua dengan dadah ada di dalam simpanannya tetapi alangkah baiknya jika masa dan wang yang dipunyainya digunakan dengan lebih berfaedah? Seaungguhnya Sarah sangat merasakan amat kasihan kepada ibunya. Sudahlah sakit, anak pula ditangkap lagi dengan kes yang sama. Seolah tiada rasa penyesalan selepas ditangkap kali pertama. Apakah merasakan diri itu hebat apabila dapat mengelakkan diri dari undang-undang sebelum ini?


#Jika Sarah berada di tempat ibunya, pasti Sarah kecewa yang teramat. Sedih melihat mereka yang bukan setakat baru mencuba, tetapi yang tegar mengambil dadah. :(


No comments:

Post a Comment