Monday, April 8, 2013

APAKAH YANG TERJADI?

Salam sayang semua. (Eh, terasa macam menyanyi lagu Sleeq / Aaron Aziz lah pula..hehe)

Bagaimana hari anda pada hari Isnin seperti hari ini? Banyakkah kerja di atas meja menanti? Banyakkah mesyuarat perlu dihadiri? Banyakkah temujanji perniagaan perlu ditepati? Haaa... sabarlah ye, sememangnya kita bekerja mencari rezeki untuk menjadi darah daging, jadi buat sehabis baik. Insya-Allah, diberkati & bertambah murah rezeki, insya-Allah. (Errr...cik Sarah kita sudah kembali sengetkah? apa benarkah? hehehe. Sila bersabar ye, tiba-tiba terasa kali ini posting hendak bermadah bunga-bunga begitu, alahai... :P)Akan tetapi, bagaimana pula dengan cik Sarah senget kita ini? Ya... Memandangkan bos Sarah akan berada di luar negara untuk perniagaan, jadi Sarah 'kurang sibuk' sedikit minggu ini. Alhamdulillah, dapatlah mengarang serba sedikit. Cuma adakala ada segelintir staf yang perlu diperhatikan, alah bisa tegal biasa bak kata pepatah. Iye-lah tu Sarah yer, suka sangat kan bos kamu tiada di pejabat sepanjang minggu, hehehe

Sebenarnya, pada asalnya Sarah mahu bercerita mengenai rancangan anugerah yang sangat 'gilang-gemilang' malam tadi. Alahhh, rancangan anugerah dari salah sebuah akhbar otai & terkemuka Malaysia tulah, yang mana hadiahnya mendapat sponsor yang sangat besar dari syarikat terkemuka dalam Malaysialah tu. Hadiahnya sangat lumayan kan? Apabila dilihat, terasa ingin pula menjadi artis popular. (eh Sarah, nak pulak kamu berdiri depan kamera berpegang-pegang, berpeluk-peluk demi dikenali ramai? Errrr... speechless apabila terfikirkan segala itu, huhuhu) 

Tetapi Sarah rasa, tidak perlulah disibukkan berkaitan artis-artis itu semua, mereka ada untuk memeriahkan dunia seni Malaysia. Apakah yang meriahnya? Meriah dengan kontroversi & perbagai gambar-gambar menjolok mata, begitu? Shhhhh... Nanti kata cik Sarah anti-artis Malaysia pula, isk mana ada. Sarah suka apa pada artis-artis Malaysia, ada yang sangat elok pekertinya, namun kalau yang sebaliknya... (dot dot dot, malas nak tulis lebih-lebih, sila fikirkan sendirilah yer..)

TEMAN: Hey babe, aku pening dengan husband aku ni...

SARAH: Eh, kenapanya?

TEMAN: Iyelah, aku beriya-iya membeli pakaian yang kurang menjolok mata dan kain-kain tudung semata-mata kerana aku mahu berhijrah dan aku harap sangat dia juga berhijrah, tapi dia pulak sibuk nak ajak aku pergi clubbing pada anniversary kami nanti.  

SARAH: Eh, dia bukan ajak orang lain pun kan...

TEMAN: Iyelah, itu aku tahu. Tapi masalahnya, takkan aku nak pergi clubbing tu bertudung litup babe? Adoiii... Sakit jiwa aku dibuatnya lah...!!!

Haa... Nampak tak conversation antara Sarah dengan seorang teman pada minggu lalu. Sarah mati akal nak fikir, sebab zaman sekarang, orang semakin meningkat umur, semakin menuju ke arah memperbaiki diri mereka, bukan semakin ingin mencuba segala perkara yang 'kurang' itu semua. Untuk pengetahuan teman Sarah ini nama sahaja orang bandar seperti Sarah, namun alhamdulillah berkat didikan serta perhatian keluarga yang tidak pernah kurang, tempat sedemikian tidak pernah dijejaki oleh kaki. 

Kasihan Sarah bila fikirkan teman Sarah ini, anak-anak semakin membesar, dia begitu beriya-iya mencari kain-kain tudung dari online, dari orang-orang pejabat yang ada menjual serta kedai-kedai yang ada menjual tudung. Namun, mungkin inilah yang orang kerap katakan, apabila kita mula menuju ke arah kebaikan, semakin kerap dan hebat dugaan mendatang yang mana mungkin Allah ingin melihat sejauh mana keikhlasan hati teman Sarah itu untuk berhijrah. Tetapi bukankah syurga seorang isteri pada tapak kaki suaminya? Jadi jika dalam situasi sebegini, bagaimana? Kalau si suami mahu isterinya tidak bertudung, bagaimana pula itu? Apa yang terjadi kini?

Haissss...  

P/S: Tiada kena mengena dengan bebelan, cuma suka tengok meow ni, COMEL :)


No comments:

Post a Comment